Vanligaste frågor och svar
om din order, betalning och frakt

FRÅGOR OM  DIN ORDER

Kan jag ändra min order?
– Absolut. Skicka bara ditt namn och ordernummer i ett meddelande genom antingen sidan ”Kontakt” eller direkt till

Kan jag avboka min beställning?
– Det går bra. Mejla bara ditt namn och ordernummer genom antingen sidan ”Kontakt” eller direkt till support@matratt.se och berätta att du vill ångra ditt köp. Det gäller förutsatt att boken inte redan är skickad.

Hur behandlar vi dina personuppgifter?
– Vi följer gällande bestämmelser för GDPR.

FRÅGOR OM BETALNING

Vilka betalmedel kan jag använda?
– Genom vår samarbetspartner Klarna erbjuds du direktbetalning med kontokort eller delbetalning som läggs upp som kredit genom Klarna. Du kan också betala i efterhand via faktura från Klarna.

Ångerköp?
– Har boken redan skickats ut gäller ingen ångerrätt. Har ordern däremot inte blivit behandlad ännu går det att ångra sitt köp. Skriv direkt i kontaktformuläret under sidan ”Kontakt” eller mejla direkt till

 

FRÅGOR OM LEVERANSEN

Leveranstid?
– Cirka 3-7 dagar från det att ordern är lagd och du har fått en orderbekräftelse via mejl.

Kan jag spåra min order?
– Nej.

Jag har lagt min order, men inte fått hem min bok?
– Det finns två sätt. Gå in på ”Kontakt” och skicka en fråga om din order. Eller så mejlar du direkt till . Ange alltid ditt ordernummer.

Kan jag ändra min leveransadress?
– Självklart. Gå antingen in på ”Kontakt” och skicka ditt önskemål. Eller så mejlar du direkt till . Skriv vilken adress du vill att boken ska skickas till i stället. Ange alltid ditt ordernummer samt ditt fullständig namn.